Jumaat, 22 Oktober 2010

Teganukite

Hari ini peluang dapat melawat Terengganu.
Walaupun dalam tugas sekurang-kurangnya dapat mengubat rindu tapi tidaklah sampai membara.... apatah lagi negeri inilah tempat Pak Nidus mendapat didikan peringkat menengah.

Badan pun masih penat lagi jadi biarlah gambar yang mencerita sedikit sebanyak sebagaimana yang dapat dirakamkan.



Pemandangan di sepanjang jalan pantai menghala ke Kuala Terengganu di Merang.











Selepas berhenti makan seafood, teruskan perjalanan.




Dulu semasa belajar di TI ia merupa kampus pengajian samudra UPM, kemudian Kusten dan kini dikenali sebagai UMT (visual kurang jelas ambil masa kereta bergerak)




Kem Kubang Badak sudah berubah rupanya, berek diganti apartmen.
Oh, terrharunya...di sinilah asalnya tapak rumah sewa Pak Nidus semasa Tingkatan 6 di TI dulu. Sekarang dah jadi Kusza. Di mana pindahnya mereka2 yang ku kenali?



Aha...sekolahku. Inilah SMT Terengganu yang aku belajar selama 4 tahun di sini 1976-79. Banyak dah berubah.



Menghala ke Airport, bumbung Stadium sedang di bersih/dibaiki..


Selamat Datang ke Negeri Terengganu Darul Iman




Tempat beristirehat.


Sempat makan malam bersama boss SIC



Yang ini satu Pak Nidus tak boleh tengok....haaaa3


Besok Pak Nidus ada satu misi yang mesti diselesaikan..8.30 pagi akan bertolak ke Kuantan. Jumpa lagi.

17 ulasan:

Ibnu Jamaluddin berkata...

Seronok melihat Ayahanda Nidus berjalan-jalan di tempat orang... ^^

kakcik berkata...

Salam Pak Nidus...

Selepas solat Jumaat nanti, kakcik akan menyusuri Lebuhraya PLUS ke Utara lagi... InsyaAllah, esok balik semula ke KL. Semoga semuanya selamat. :)

nidus2 berkata...

Salam anakanda,
Pak Nidus kalau dpat makan angin rasa segar...anakanda Jamal sihat?
Pagi ni meneruskan oerjalanan ke Kuantan.

nidus2 berkata...

Salam Kakcik,
Sama2lah mendoakan supaya perjalanan kita di bawah rahmatNya.
Pak Nidus on the way ke Kuantan. Petang nanti balik KT dan besok baru balik KB...

cheqna berkata...

salam pak nidus
owhh..ada kat trg..
kalu tahu boleh gak jupe...
=)
selamat meronda2 dan mengimbas kenangan lama la ye =)

Hairil Rizal berkata...

Pemandangan spjg jalan ditepi pantai T'ganu mmg mengasyikkan. Itulah yg saya tunggu tunggu bila ke Terengganu. Sayangnya, saya driver..tak bleh la nak tgk pantai sangat. Kalo tak fokus, ada yg langgar kambing nanti! :)

marinahunny berkata...

msti pak nidus lalu dpn rmh saya sbb stadium tu belakang rmh saya..

nidus2 berkata...

Salam Cheqna,
Bagus juga tu, dapat jumpa nga bakal m*****u. Rumah Cheqna kat mana?

nidus2 berkata...

Hairil,
Sekali sekali dok lah sebelah driver.....Pak Nidus pun tak boleh drive jauh2, semalam kawan yang bawa.
Hari ni ke Kuantan dengan bas .
OK .. jumpa next n3.

nidus2 berkata...

Marina,
Pak Nidus siap dengan minum air buah gelas besar semalam kat restoran Pak San. Jauh lagi ke umah Marina?

Makcu B berkata...

Balik nanti jangan lupa beli keropok lekor yang pendek2,keropok keping jgk.

nidus2 berkata...

Baiklah Makcu B.
Kena balik ke....balik kena?....heeeee3

piewahid berkata...

salam ziarah nidus sambil2 mengharapkan kopok gete pree.
kalu dok, kopok losong pun xpe... :)

nidus2 berkata...

Salam kembali Piewahid,
Alhamdulillah...sudah sihat saudaraku. Dah balik KB, tak sempat nak beli untuk Piewahid. Kempunanlah nampaknya...heee3.

Ibnu Jamaluddin berkata...

Saya di sini sihat-sohat walafiat...
Wah, sudah sampai ke rumah, tak sempat nak ucap selamat dalam perjalanan pulang...

Walaubagaimanapun, doa saya semoga selamat dan bahagia untuk keluarga Ayahanda Nidus sentiasa di mana sahaja... ^^

kejora berkata...

seronok yer dpt mengimbas kenangan lama..:)anyway, welcome back to Trg...jgn serik dtg lagi..:)

nidus2 berkata...

Anakanda Jamal,
Alhamdulillah, Ayahanda sihat dan selamat cuma engin tua ni selalu meragam...:)


Kejora,
Pak Nidus terkilan tak dapat jumpa Kejora kat ganu. Rumat kat mana?...

 

Tembok Besar

2006

Senarai Blog Saya

nidus2 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template