Selasa, 7 Disember 2010

Kassim Selamat Jr.

Eksen je tu....
Pak Nidus minat sangat dengan benda begini.

Sebenarnya dalam mengogel tadi terjumpa atau tersengaja mencari video ibu mertuaku. Dapatlah info ini :

...Yang meniupkan solo tenor saxophone utk lagu ini dalam ibu mertuaku ialah Yusoff B.
sumber drpd buku2 biografi P Ramlee serta kredit utk filem Ibu Mertuaku.
Perkara ini tidak disembunyikan P Ramlee cuma ramai peminat yg tidak tahu.
P Ramlee boleh bermain saxophone dan bnyk lg alat muzik termasuk piano ttp tidak semahir bermain biola.
Namun, ramainya penonton yg yakin bahawa P Ramlee yg meniup saxophone itu.
Ini membuktikan betapa hebatnya lakonan seorang Seniman Agung. =)

OK lah kita layan dulu lagu instrumental 'Jeritan Batinku'


Pak Nidus selama ini pun perasan yang tiupan tenor sax adalah oleh P. Ramlee sendiri bukan orang lain. Rupa-rupanya tiupan yang mendayu itu adalah tiupan solo Yusoff B.

Video ni, Pak Nidus tak pasti adakah ia tiupan sebenar Yusoff B atau lakonan semula.


5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

S.Samsudin atau Sudin Selamat.

nidus2 berkata...

Nama tu tak glamor....Simon Sam or Jose Dean...Hih3.

Hairil Rizal berkata...

Masa sekolah dulu saya masuk pancaragam. Teringin nak main saksofon tapi cikgu beri pada yg badan besar aje. Hehe!

Main clarinet pun jadilah...

Ibnu Jamaluddin berkata...

Ada gayalah... ^^

Salam Maal Hijrah Ayahanda Nidus!

nidus2 berkata...

Salam Maal Hijrah Hairil,
Dua-dua alat Pak Nidus tak pandai, itu eksen bergambar je...main gitar bolehlah sikit2.


Anakanda Zulkifli,
Salam Maal Hijrah....Gaya ada pandai tiada...haa3.
Tidak lupa juga Selamat Bercuti.

 

Tembok Besar

2006

Senarai Blog Saya

nidus2 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template