Jumaat, 12 November 2010

Jawatan Kosong 'Pencuci Tahi'

Seram jer bunyi tajuk n3 Pak Nidus kali ini.

Kita semua pun tahu tak lama lagi umat Islam akan menyambut Aidil Adha atau Hari Raya Qurban.
Suatu pagi..........


itu dia, lelaki paling macho! lihat la pisau sembelih & ksn darah d baju beliau..pergh!


Sejak dari dulu lagi mungkin dah 20 tahun itulah selalunya kerja yang diberikan kepada Pak Nidus setiap kali qurban. Daripada membiarkan perut lembu begitu saja, takut2 terus ditinggalkan dan membazir (berdosa?) walau pun terpaksa....dibuat juga.

Apalah yang ada dalam perut si lembu tu.
Kalau perut manusia tahulah kan...macam-macam kita makan. Makan nasi, makan mee, makan itu, makan ini, makan rasuah (???)...itulah sebabnya tahi manusia bau busuk...maaf yer.

Dalam perut lembu tu hanya mengandungi tahi hasil penghadaman rumput sahaja. Ia tak makan benda lain apa lagi rasuah, kacang brandy dan benda-benda haram tu.

Berbalik cerita tadi, tahun ni pembantu Pak Nidus (anak ke 2)tak dapat balik kerana ada exam sebelum dan selepas raya. Jadi susahlah sikit nak membersihkan perut lembu tu kalau sorang dua...mana nak belah perut, mana nak pegang, mana nak siram air dan sebagainya.

cinta si penggali kubor..


Cerita tahi lembu :
Baunya macam lembu...bagaimana bau lembu begitulah bau tahinya. Tak percaya boleh cuba nanti. Bentuk fizikalnya tidak meloyakan....rasa nak makan ...weeeek.
Tanpa glove pun tergamak dipegang. Ingat!!! tahi lembu boleh dibuat baja organik...satu bidang bisnes dalam perancangan bila pencen nanti.



aku & ayoh mmg suke maen taik...taik pun suke sama kami...slurrpy~


Opp...sampai di sini saja dulu, cerita selebihnya selepas raya nanti.

Apa2 pun Pak Nidus harap anak pertama dapat mengisi kekosongan jawatan ini.

20 ulasan:

sally berkata...

Salam,

aishhh..siapa kata dlm perut lembu ada hasil mahsul rumput semata2..cuba tgk lembu2 skrg ni..byk je yg cari makan di tong-tong sampah..huhu..eeeuww.. :) Selamat menyambut eidul adha kpd Pak Nidus sekeluarga dr Sally sekeluarga..

LiNda berkata...

Moga ketika komen ini ditulis jawatan itu telah dipenuhi .

nidus2 berkata...

Sally,
Lembu Pintu Geng makan memilih. Sah dah.....makan rumput aje.
Untuk Sally sekeluarga, Selamat Hari Raya.

nidus2 berkata...

Linda,
Jawatan yang diiklankan, masih kosong.
Wanita pun boleh...

Ibnu Jamaluddin berkata...

Walaupun masih awal, Anakanda ucapkan Selamat Hari Raya Aidil Adha kepada Ayahanda Nidus sekeluarga...

Idalara berkata...

Nasib baik mak sy jauh..kalu tk mst dia isi jawatan tu...sbb itu perkara paling biasa mak sy buat..syg perut lembu tu mak snggup diberi tugas basuh smpai bersih..

Selamat menyambut Aidil Adha buat pak nidus sekeluarga..

nidus2 berkata...

Anakanda Jamal,

Selamat Aidil Adha juga untuk anakanda...dan juga selamat menempuh peperiksaan.

nidus2 berkata...

Ida,
Kenapa dengan mak...Ida pun boleh mengisi jawatan tu..hee3.

selamat aidil adha....kurban ke?

Makcu B berkata...

Lembu kat Kg. Jerek, Bertam Ulu Kelantan makan macam2. Paling lembu tu suka ialah sabun mandi. Kalau sabun mandi tertinggal kat tepi sungai atau sumur, sedaplah lembu memamahnya. Tapi hairan, tait yang keluar..... tetap busuk jugak.

Hairil Rizal berkata...

Lucu pun ada baca entry Pak Nidus nie..ada ada je la Pak Nidus..buat saya tersengih sorang tgh tgh malam ni.

Saya pernah gak tolong isi jawatan tu..secara kontrek je..tak sanggup sepenuh masa! :D

pemuda berair mata berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
nidus2 berkata...

Makcu B,
Lembu tu buat apa kat sungai? Mandi jugak kot...heee3.

nidus2 berkata...

Hairil,

Tahun ni mungkin dapat gelaran 'doktor pakar bedah' pulak...heee3.

E.d.Y berkata...

nasib xbukak entry ni masa makan..huhu

nidus2 berkata...

Edy,
Alah bisa tegal biasa...heee3.

Abdul Ngah berkata...

rupa2nya ada jgk hikmah di sebalik kesedihan x balik beraya di kmpung brsama keluarga ni, x payah jadi pncuci taik. haha. tapi awas! mungkin rakyat tronoh mahu menggunakan kepakaran ku di sini??? x sggup! kuakua

nidus2 berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Melor berkata...

salam perkenalan ya nama ku melor dan selamat hari raya

nidus2 berkata...

Ngah,
Jangan tunjuk pandai sangat kat orang...

Selamat Hari Raya.

nidus2 berkata...

Melor,
Salam diterima...Pak Nidus pun dah folo, rajin2lah datang ke sini ye.

 

Tembok Besar

2006

Senarai Blog Saya

nidus2 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template