Isnin, 30 Ogos 2010

Majlis Berbuka Puasa

Pak Nidus, isteri dan 2 anak berbuka di luar. Sengaja nak bagi selera terbuka sikit. Sekurang-kurangnya lalulah makan.....

Di sebuah restoran Jalan-jalan Cari Makan. Makcu yang ambik order (dalam hati...mintak2 pesan yang ringkas dan murah...maklumlah Pak Nidus sepupu angkat Haji Bakhil..)

" Nak order apa makcik?". Aku buat tak tahu jer. Terserah pada makcu.

" Air sirap satu jug...". Alhamdulillah...jimat duit aku.
" Tomyam 2 orang makan..." Taapalah jarang-jarang.
" Ayam goreng halia...." Aikkk.
" Sayur goreng 2 orang makan..." ?????????
" Ikan siakap masak 3 rasa..." Nak kena makcu ni..dah lebih nampak.

" Pak..Abang Chik nak chicken chop.." Mintaaaklaaaah.
" Pak..adik nak KFC.." Woooh

KFC dan Hayaki dok sebelah restoran senanglah nak order untuk dua beradik tu. Kepala Pak Nidus dah naik gatal ni. Sabar...sabar..bulan puasa, tu pun jarang-jarang. Dengan anak bini pun nak berkira. Heee...hee..hee...betul-betul.

Sempat juga Pak Nidus ambik gambaq...buat kenang kenangan.

hentam ajerlah makcu...Pakcu yang bayar.


Nasib baik tak mintak Milo beng.


Tomyam 2 orang makan



Ayam goreng halia


Ikan Siakap 3 rasa


Sayur goreng


KFC Arif

SELAMAT BERBUKA PAK NIDUS..

7 ulasan:

mankuchai berkata...

salam

Wah Pak Nidus makan besar nampak...sekali sekali ok untuk family..kalau hari2 mau bengkok Pak Nidus he3...

nidus2 berkata...

Sebab itulah Pak Nidus makan di kedai makan kecik2 ajer. kureng fulus...

g0m0k9enDek berkata...

saya sudah lapar semula!!

Ain berkata...

hahaha.....

pandai makcu ambik peluang....

bukan selalu pun, sekali sekala jer kans....

Ngah berkata...

ambo nk make jugop! jumaat mlm nak kelik dah ni...yeah

Ngah berkata...

ambo nk make jugop! jumaat mlm nak kelik dah ni...yeah

akuzle berkata...

salam komen, pak nidus...

oklaa tuh kalu tgk kor menu dior... dopslaa mahal benar... doh bakpo pak nidus x g Hayaki jah?? ooo, br teringat pak nidus neh adik hj bakhil...ehehehehehhe

 

Tembok Besar

2006

Senarai Blog Saya

nidus2 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template