Jumaat, 30 Julai 2010

Shell Game

Setelah berpenat lelah selama 2 hari akhirnya saat mendebarkan menanti pula. Para peserta telah menamatkan pertandingan ala pembelajaran ini dengan jaya dan rasa puas hati.
Majlis perasmian penutup telah disempurnakan oleh Exco Kerajaan Negeri YB Ahmad Baihaqi selaku exco sukan dan NGO.


Turut sama dalam majlis tersebut terdiri dari wakil-wakil Jabatan dan agensi-agensi yang terlibat termasuk Pengurus Shell Kawasan Timur, Pn. Martinah.
Dalam ucapan beliau, diantara kandungan yang disampaikan menyentuh mengenai peranan guru, JKKR, JPN, MPKB BRI dan NGO yang lain dalam menjayakan program pendidikan 'Shell game' yang telah pun berusia 53 tahun. Dalam tempoh tersebut seramai 1 juta lebih para pelajar telah mendapat 'ijazah' hasil dari program yang bermanfaat ini dalam mendidik para pelajar selok belok pendidikan dijalanraya. Dengan itu Shell telah membelanjakan sebanyak RM12 juta setahun untuk program ini.
YB Ahmad Baihaqi dalam ucapan perasmian penutup menyeru kepada para hadirin betapa pentingnya kita sebagai umat Islam membaca bismillah sekurang-kurangnya semasa menaiki kenderaan apalagi doa subhanallazi sakhorolana....supaya keselamatan kita dipelihara oleh Allah swt.
Banyak lagi yang disentuh oleh beliau tapi aku tertidur sekejap..sori ya.

Majlis penyampaian hadiah.


Johan keseluruhan berpasukan peringkat sekolah rendah disandang oleh Sekolah Kebangsaan Seberang Pasir Mas.


Johan kategori sekolah menengah pula dimenangi oleh Sekolah Menengah Kebangsaan Raja Sakti. Dengan ini bermakna sekolah ini telah memenangi 3 tahun berturut-turut. Syabas dan Tahniah.


Aku pulang dulu...jumpa lagi

2 ulasan:

♥xaturen♥ berkata...

..Syabas dan Tahniah.
Pada:
Sekolah Menengah Kebangsaan Raja Sakti.

;p peace'

nidus2 berkata...

Nasib baik lah tu, sekolah aku tak masuk..kalau tidak...dapat no.1 terakhir..kah3

 

Tembok Besar

2006

Senarai Blog Saya

nidus2 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template