Isnin, 21 Mac 2011

Buah Dada


Filem retro dari seberang....
Kenapa tajuk sensasi menjadi pilihan. Saja-saja.  Sebuah filem Indo keluaran tahun 1974 ini juga sebuah filem box office.
Aku sendiri pun dah lupa jalan ceritanya, tapi lagu dari tajuk filem ini sampai sekarang aku masih ingat. Filem ini menjadi kontroversi semasa pemilihan pelakonnya iaitu Christine Hakim.  Orangnya cantik, memang layak menjadi heroin filem ini tetapi oleh kerana beliau mempunyai buah dada yang kecil, tak nampah gah ada yang mengatakan tak cukup pakej sebagai heroin. Kesitu pulak perginya. 
Pak Nidus pun masa tu baru berumur 14 tahun, tak faham apa-apa, sekarang  baru faham sedikit.....sedikit je tau.
Masa tu ada juga berangan-angan nak jadi pelakon cilik macam Rano Karno, tapi bila tengok dalam cermin hidung macam pelepah nyior baru sedar diri ini yang tak seberapa.

Kalau macam Pak Nidus ni layak jadi sebagai apa hah?




4 ulasan:

marinahunny berkata...

hehehehe semua hero kena hidung terpacak ke pak nidus..hahaha

Abiey69 berkata...

HIDUNG TAK PENTING BANG...... JANJI ORE TENGOK BEKENE.... LONI KAE PELAKON DON... PELAKON SERBA BOLEH

jeBateja berkata...

setuju bebenor dgn abiey69...hero ngak perlu hensem....janji berbakat...ahakz

♥ manje ♥ berkata...

jadi kawan hero hehe ~

 

Tembok Besar

2006

Senarai Blog Saya

nidus2 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template