Isnin, 10 Mei 2010

Blues Gang

Aku minat kat lagu blues ni masa belajar di KL. Ketika tu tahun awal 80an, ini kira cerita lama la. Masa dok kampung aku tak tahu apa pun tentang blues ni.

Dari segi penampilan aku rasa gaya blues ada daya tarikannya sendiri. Satu-satunya kumpulan blues di Malaysia yang popular ialah Blues Gang. Setiap kali album Blues Gang keluar dipasaran, aku mesti beli punya dan sampai sekarang kaset mereka masih lagi ada dalam simpanan buat kenangan.







Dari kanan sekali Ghani, pemain keyboard & gitar juga ketua, Julian pemain lead gitar, Ito bermain harmonika dan penyanyi, Sheikh Karim kaki pukul (pukul drum daa..) dan penyanyi bersuara emas, Jim Madasami pemain bass dan penyanyi juga pengasas kumpulan ini. Yang sekor lagi tu aku tak kenal.

Aku pilih lagu 'Bunyi Gitar' berentak blues yang lagu asalnya dinyanyikan oleh P.Ramlee


Lagu-lagu lain bolehlah cari sendiri seperti ibu, terkenang, ceritaku , apo nak dikato dan banyak lagi lagu-lagu popular mereka.

4 ulasan:

Cromirama Elcy berkata...

en. karim memang drummer terhebat blues gangs... aku suka tgk deorang perform dalam KSJ. (Kembara Seniman Jalanan)

http://cicaktonjeng.blogspot.com/

rockers

nidus2 berkata...

TQ..aku ni otai jadi apa yang tertulis tu cerita lama tapi yang aku heran macamana perempuan begitu hebat bercerita tentang dunia rock ni..????

Tanpa Nama berkata...

hak namo Lin Kreshk tu bkn ore tino la...jate tu, bkk blog dio..

nidus2 berkata...

kompius...

 

Tembok Besar

2006

Senarai Blog Saya

nidus2 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template