Selasa, 18 Mei 2010

Cerita Lama 2


Kalau kita minat kat seseorang ke , kepada benda ke atau apa-apa pun, pada pandangan kita semua yang dibuat atau apa yang kita pandang semuanya baik dan indah belaka.
Hah...inilah yang terjadi, mungkin pada aku ataupun sapa-sapa...alah mengenai Kumpulan Sweet Charity(SC) ni dia nyanyi lagu apa jenis pun peminat setianya juga turut minat pada hal kalau penyanyi lain nyanyi lagu yang berentak asli ..huh aku rasa tak minat pun.


Aku ingat ketika tu setiap album yang dikeluarkan lagu wajib yang mesti ada ialah lagu joget. Sepanjang yang aku tahu SC tak ada lagu joget dalam albumnya tetapi lagu asli ada dimuatkan dalam album "Penunggu"( silap tolong betulkan).

Satu-satunya kumpulan rock yang menyanyikan lagu asli ialah SC.

Lagu 'Apa khabar Sayang'dengan suara serak-serak basah Ramli Sarip sungguh mendayu
dan menikam kalbu(sorry, ini peminat setia Ramli Sarip/SC)




4 ulasan:

Linc Reshk berkata...

lagu batu pun best bro... dulu lepak tepi sungai main campak2 batu lepas frust.. terngiang- ngiang lagu ni dr rumah pak san blakang sungai..hehehe... - cromirama

http://cicaktonjeng.blogspot.com

nidus2 berkata...

Kita layan lagu 'Batu' apa macam? Biar kenangan datang kembali...eh..eh..."datang dan pergi...sesuka hati..."

maiyah berkata...

best lagu2 ni, nostalgia gak..

nidus2 berkata...

Yaa la Maiyah..dah tua-tua begini dok teringat cerita lama.

 

Tembok Besar

2006

Senarai Blog Saya

nidus2 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template