Isnin, 22 Februari 2010

Teratai

Malam ni tak ada kerja yang boleh dilakukan. Kedai kopi...ehemm, lama dah tak pergi lagipun makcu tak tidur lagi. Makcu ni kalau Pak cu dok kat rumah mintak apa pun dia bagi (jangan salah faham) . Teh, kopi atau apa-apa pun beres. Nak berkaraoke pun tak apa, asalkan aku dok depan mata dia. Tapi lama juga tak melalak ni. Malam ni aku nak cuba.

Teringat pula kat 'Teratai'.

Ehem..hem...hemmmm.

Oh teratai bunga indah
Engkaulah pujaan hatiku
Telah lama kau ku rindukan
Wahai teratai.........

Sungguh cantik paras wajahmu
Sinar matamu bagaikan suria pagi
Tiap insan selalu terpikat
Memandangmu teratai ........indah


Sempat juga aku abadikan dalam klip video ni.

video


Ini lagu tahun akhir 70an. Album pertama Sweet Charity, satu diantara kumpulan band yang aku minati. Mereka yang sezaman dengan Ramli Sarip termasuk aku ni kebanyakkannya tak boleh nyanyi dah dengan penuh perasaan. Dengarlah...

Makcu kata macam itik telan spirit. Kwa..kwa...kwa....kwa





4 ulasan:

hani@debumelukut berkata...

Nice..What about some evergreens from the oldies..elvis may b??

nidus berkata...

Betul lah tu. Teratai tak termasuk lagu evergreen, tak ramai yang tahu kecuali rockers otai jah.

Tanpa Nama berkata...

haha. itik telan spirit?? Mesti nyanyi tak ikut tempo ni...kahkah. mendatar~mendatar~mendatar~

- Abdul Ngosh

nidus berkata...

Ngoh, ayah sedih ni, bacalah blog ayah yang terbaru tu.Waaaaaaaaa....

 

Tembok Besar

2006

Senarai Blog Saya

nidus2 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template